Přepnout na navigaci

LEGO ev3dev - FAQ: Známé problémy a jejich řešení

1) Nefunguje stop tlačítko - používám funkci use_stop_button()

(po zmáčknutí stop tlačítka robot nezastaví)

Funkce use_stop_button() vyžaduje ke svému běhu, aby se váš probram občas "zastavil", proto je potřeba do vašech cyklů while, ve kterých se váš program bude zdržovat delší dobu (např. déle než půl sekundy) vložit volání funkce delayMs(1). Program v následně v každém průchodu cyklem while na jednu mikrosekundu zastaví a umožní funkci use_stop_button() ověřit, zda není zmáčknuto stop tlačítko.

(Jarek Páral, 2016-01-23)

2) Nelze nahrát program do robota

(Error during file upload. Operation failed. File system input or output error)

 Občas se může stát, že se program v Legu "zasekne" a pak je nutné buď Lego restartovat a nebo změnit název programu, který se nahrává do Lega. (správným řešením je SSH do Lego a killnutí procesu)

(Jarek Páral, 2016-01-23)

3) Program my vyhodil error hlášku "Signal X" (X = číslo v rozsahu 1 až 31)

(Program failed! Signal 11 caught. Terminating)

Popis všech signálů naleznete na: http://man7.org/linux/man-pages/man7/signal.7.html

Nejčastější signály - nejpravděpodobnější problém:

(Jarek Páral, 2016-01-23)

4) Nefunguje mi nulování enkodérů pomoci funkce setEncoderPosition(0)

(Unhandled exception: Device or resource busy Terminating)

Při použíti funkce setEncoderPosition(0) může občas nastat chyba, proto tuto funkci nepoužívejte a raději vymyslete jiné řešení vašeho programu (např. uložte si vždy předchozí hodnotu pomocí funkce getEncoderPosition() a v dalším průchodu cyklu odečtěte tuto hodnotu od aktuální polohy).

Pozn.Tento problém řeší nová verze systému ev3dev: ev3-ev3dev-jessie-2015-12-30

 (Jarek Páral, 2016-01-23)

5) Nemohu spoustit program přímo na Legu (ne přes Eclipse)

Na starších verzích operačního systému ev3dev nešlo spouštět aplikace přímo na Legu (Bricku) přes "File manager"a bylo třeba použít ke spouštění vždy Eclipse. Nová verze systému "ev3-ev3dev-jessie-2015-12-30" již tento problém opravuje.

 (Jarek Páral, 2016-01-23)

6) Hned po spuštění programu v Eclipse mi program skončí/spadne a vyhodí chybu Segmentation fault

(Segmentation fault logout)

Pravděpodobně jste vaším programem obsadili více paměti RAM, než má Lego EV3 k dispozici (např. nadefinovali jste pole o velikosti 1 milión prvků). Zkuste snížit velikost vašich polí a spustit znovu program.

 (Jarek Páral, 2016-02-02)

 

 

 

 

Poslední editace proběhla 2016-10-13 02:20:07 uživatelem Jarek Páral

nahoru